08 červenec 2015

Zkušený Ogier porazil mladého Mikkelsena a Volkswagen slaví dvojité vítězství v Rallye Polsko

VW Rallye Polsko

2015-07-07

Volkswagen slaví dvojité vítězství v Rallye Polsko

Dvěma jezdcům se povedla perfektní rallye, a Volkswagen si tak v sedmém podniku mistrovství světa v rallye FIA WRC zajistil vynikající výsledek v podobě dvojitého vítězství a prvního a třetího místa v závěrečné Powerstage. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) slavili v Rallye Polsko své páté vítězství v sezoně a celkem 29. své kariéry. Z 33 startů v barvách týmu Volkswagen přispěli dvojnásobní mistři světa dosud 22 vítězstvími k celkem 28 triumfům vozu Polo R WRC - a od ledna 2013 tak zvítězili ve dvou třetinách všech rallye.

Rallye Volkswagen

V nejrychlejší rallye dosavadního kalendáře mistrovství světa musela však posádka Ogier/Ingrassia ze sebe vydat všechno a jet absolutně bezchybně až do samotného cíle, v němž nakonec porazila posádku Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), své týmové kolegy, o pouhých 11,9 sekundy. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) sváděli v třetím vozu Polo R WRC napínavý souboj s posádkou Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST, M-Sport Ford) o třetí místo a po ojedinělé chybě v poslední minutě dokončili Rallye Polsko na pátém místě.

Napínavý duel v Rallye Polsko: Dvojnásobný mistr světa vs. mladý vyzyvatel

Duel mezi posádkami Sébastien Ogier/Julien Ingrassia a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene v Rallye Polsko se zařadil mezi nejnapínavější souboje v historii soutěžního sportu. Za extrémně vysokých teplot přesahujících hranici 30 stupňů Celsia a nekompromisní jízdy na plný plyn jely obě dvojice za podobných podmínek téměř bezchybně. Vyzyvatel Mikkelsen vyvíjel na obhájce titulu Ogiera tlak až do cíle - na konci měl Ogier náskok pouhých 11,9 sekundy.

Jeden a půl hodiny Polskem na plný plyn - festival rychlosti v Mazursku

Pokud jde o rychlost, je člověk u Andrease Mikkelsena na dobré adrese. Mladý jezdec Volkswagenu zajel nejrychlejší časy v rychlostních zkouškách "Gorklo" a "Wieliczki" a zároveň dosáhl nejvyšší průměrné rychlosti v dosavadní sezoně - 131,09 a 128,13 km/h. Sébastien Ogier dosáhl těsného vítězství v Rallye Polsko průměrnou rychlostí 121,41 km/h. Během Rallye Polsko jel dvojnásobný mistr světa na plný plyn v 60,31 % celé doby trvání soutěže. Konkrétně 1:28.10,1 h z vítězného času 2:26.11,5 h. Rallye Polsko se tak zařadila na dvanácté místo do klubu patnácti nejrychlejších rallye mistrovství světa všech dob, do něhož již patří jedenáctkrát Rallye Finsko. Pro porovnání: Nejrychlejší soutěž v historii mistrovství světa v rallye se jela v roce 2012 ve Finsku - s průměrnou rychlostí 122,90 km/h.

Vzrušující poslední kilometry pro Jariho-Mattiho Latvalu na cestě za pátým místem

Páté místo - pro Jariho-Mattiho Latvalu přinesla Rallye Polsko v posledních metrech dramatický obrat. Vicemistr světa z roku 2014 dosud v Mazursku nedosáhl umístění na stupních vítězů a i v roce 2015 mu byl skok na stupně vítězů nakonec odepřen. Při pokusu sesadit Otta Tänaka ze třetího místa opustil Fin v poslední rychlostní zkoušce ve smyku trať a přídí narazil do stromu. Při svém 150. startu musel proto oslavu 49. umístění na stupních vítězů své kariéry posunout. Díky heroickému výkonu svých mechaniků však navzdory poškozenému chladiči zachránil páté místo. Před závěrečnou Powerstage měl Latvala ztrátu 1,1 sekundy na posádku Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST, M-Sport Ford).

Rallye Polsko s minimálním počtem odstoupivších posádek - navzdory vysoké rychlosti a velkému horku

Všech 14 soutěžních vozů kategorie WRC dojelo do cíle a jen jeden z nich se musel vrátit do soutěže v rámci pravidla Rallye 2: počet odstoupivších posádek v Rallye Polsko 2015 byl velmi nízký. A také Volkswagen prožil po soutěžích v Monte Carlu a Švédsku i v Polsku technicky bezproblémový podnik mistrovství světa, během něhož byly při šesti velkých servisních přestávkách vykonávány pouze rutinní práce - a to při dosud nejrychlejší rallye s nejvyššími teplotami letošního roku. Jedinou výjimku tvořily poslední sedmé servisní práce na Polu R WRC Jariho-Mattiho Latvaly, který byl po jeho smyku úspěšně opraven pro závěrečný přejezdový úsek o délce 2,1 kilometru.

Úspěšný příběh pokračuje: sedmá rallye sezony, třetí dvojité vítězství Volkswagenu

Volkswagen slavil v Polsku celkově dvanácté dvojité vítězství v historii vozu Polo R WRC, který má na svém kontě již 54 umístění na stupních vítězů v 33 soutěžích. Tým z Wolfsburgu zajel nejrychlejší čas v 417 z 610 rychlostních zkoušek.

Powerstage zůstává specialitou jezdců Volkswagen

Volkswagen získal s vozem Polo R WRC bonusové body již 57krát, a to v 32 speciálních rychlostních zkouškách Powerstage. V Polsku získali tři bonusové body do hodnocení jezdců a spolujezdců Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, kteří v roce 2015 zajeli v této speciální rychlostní zkoušce nejrychlejší čas již pošesté v řadě. Třetí místo obsadili Andreas Mikkelsen a Ola Fløene, kteří získali jeden bonusový bod.

Dvojité vedení v průběžném pořadí jezdců, náskok v hodnocení konstruktérů nyní ještě větší

Díky skvělému týmovému úspěchu v Polsku se Andreas Mikkelsen a Ola Fløene posunuli v průběžném pořadí mistrovství světa na druhé místo za vedoucí posádku Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, která vede s náskokem 78 bodů před posádkou Mikkelsen/Fløene a o 95 bodů před posádkou Latvala/Anttila, která je na čtvrtém místě za posádkou Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S, Citroën). Volkswagen upevnil své vedení také v průběžném pořadí mistrovství světa v hodnocení konstruktérů a před nejbližším pronásledovatelem, týmem Citroën, má k dobru 89 bodů.

Hlasy po 3. dni Rallye Polsko

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

"Rallye Polsko byla fantastická! Jsem maximálně spokojený a šťastný, že jsem zde zopakoval loňské vítězství. S Julienem jsme odvedli skutečně perfektní výkon. Velké počty fanoušků a senzačně rychlé rychlostní zkoušky proměnily tuto rallye ve velkolepou akci. Polo navíc dokonale fungovalo, za to svému týmu velmi děkuji. Pokud odhlédnu od vysokých teplot, tak mě jízda ohromně bavila. Toto vítězství je také obrovským krokem k obhajobě mistrovského titulu. Náš náskok po první polovině sezony je nyní sice komfortní, ale ještě máme před sebou šest soutěží."

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

"Všechno jsem dnes vsadil na jednu kartu, abych stál na stupních vítězů. Žel to nestačilo. Kvůli smyku v Powerstage jsem se nakonec propadl na páté místo. Polo je naštěstí odolným vozem a na konci musíme poděkovat našim mechanikům, kteří nás svým heroickým výkonem udrželi v soutěži. Bez jejich nasazení bych se do cíle nedostal. Kompliment pro mé kolegy Andrease a Sébastiena. Jejich tempu jsem o víkendu nestačil. Nyní přijde s Rallye Finsko můj osobní vrchol roku. V domácí soutěži bych chtěl samozřejmě stát opět na stupních vítězů. Na tom budu pracovat."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

"To byla s velkým odstupem nejlepší rallye mistrovství světa v mé kariéře. Líbí se mi soutěže s touto charakteristikou a tak vysokou rychlostí, jako zde v Polsku. Vítězství jsem měl nadosah a na konci rozhodovaly jen maličkosti. Jsem neuvěřitelně hrdý na náš výkon tady v Polsku. Ano, ve Švédsku jsme byli rovněž blízko, ale to byla naše domácí soutěž. Svést tady rovnocenný souboj s mistrem světa o vítězství má úplnou jinou, mnohem vyšší hodnotu. Jsem přesvědčen, že je to už jen otázka času, kdy poprvé vyhrajeme. Druhé místo v Polsku rozhodně není špatným výsledkem a pro mistrovství světa má cenu zlata. Získali jsme zpět druhé místo v průběžném hodnocení jezdců a spolujezdců."

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

"Rallye Polsko byla pro Volkswagen ve všech ohledech téměř perfektní rallye. Jednak naši jezdci pozoruhodným způsobem prokázali, že jsou nejlepší trojicí v mistrovství světa v rallye, a jednak svedli napínavé souboje mezi sebou i s našimi konkurenty, a udělali tak skvělou reklamu soutěžnímu sportu. Také po technické stránce jsme absolvovali optimální rallye bez sebemenšího problému. Na to mohou být naši technici extrémně hrdí - protože v nejrychlejší rallye roku a při tak extrémních teplotách to není samozřejmé. Lepší už nemohla být ani jednotnost týmu, co se týče týmového ducha i zdravé rivality. Andreas Mikkelsen zajel fantastickou soutěž a jen o chlup přišel o své první vítězství - prokázal však, že mistr světa Sébastien Ogier má rovnocenného konkurenta nejen v osobě Jariho-Mattiho Latvaly."

A pak tu byl ješte

...jeden časný odjezd. Richard Browne, závodní inženýr Andrease Mikkelsena, si musel po Rallye Polsko pořádně pospíšit. Expresem zamířil zpět do sídla týmu Volkswagen v Hannoveru a odtud hned dál do USA, kde ve spolkovém státě Delaware příští sobotu pojme za manželku svou Maggy. Přejeme úžasnou svatbu!

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Polsko - konečné výsledky

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2:26.11,5 h
  2. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 11,9 s
  3. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 23,0 s
  4. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 1.14,6 min
  5. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1.24,7 min
  6. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 1.44,5 min
  7. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 1.57,7 min
  8. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 2.08,3 min
  9. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 2.18,2 min
  10. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2.48,4 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Polsko - výsledky Powerstage

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 6.52,0 min
  2. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 0,1 s
  3. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 3,8 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*

Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 161 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 83; 3. Mads Østberg, 69; 4. Jari-Matti Latvala, 66; 5. Thierry Neuville, 58; 6. Kris Meeke, 53; 7. Elfyn Evans, 53; 8. Hayden Paddon, 44; 9. Ott Tänak, 40; 10. Dani Sordo, 39

Hodnocení konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 214 bodů; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 125; 3. Hyundai Motorsport, 123; 4. M-Sport, 114; 5. Volkswagen Motorsport II, 49; 6. Hyundai Motorsport N, 43; 7. Jipocar Czech National Team, 35; 8. FWRT, 3

Volkswagen Rallye PolskoVolkswagen Rallye PolskoVolkswagen Rallye PolskoVolkswagen Rallye PolskoVolkswagen Rallye PolskoVolkswagen Rallye Polsko

Zpět nahoru