15 leden 2014

Volkswagen představil pro novou sezonu WRC ještě dynamičtější Polo R WRC

Volkswagen Polo R WRC

2014-01-13

Volkswagen Polo R WRC, vítězný vůz loňského mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), je nyní ještě lepší, aby se mohl postavit výzvám sezóny 2014. Volkswagen před novou sezonou, která začíná klasickou a mimořádně náročnou Rallye Monte Carlo (14. až 19. ledna), vylepšil detaily svého mistrovského vozu.

Tovární tým bude obhajovat mistrovský titul se soutěžním vozem WRC o výkonu 315 k, který prochází nepřetržitým vývojem od svého debutu před téměř dvanácti měsíci. Patřičně dynamický vzhled dodává vozu atraktivní nový design s šedými a modrými pruhy. První dojem říká, že toto Polo R WRC je ještě dynamičtější. Vytrénovaný stroj s pohonem všech kol vyhrál v uplynulé sezoně deset z 13 rallye a přivezl do Wolfsburgu všechny tři tituly mistra světa.

"Pokud se v motoristickém sportu nepohybujete dopředu, znamená to krok zpátky," říká ředitel závodního oddělení Jost Capito. "Co se týče technického vývoje, nemůžete prostě polevit ani na jedinou sekundu. Přestože jsme v roce 2013 vyhráli vavřínové věnce, určitě jsme na nich neusnuli. Výrobci v mistrovství světa WRC se dohodli, že pro sezonu 2014 nebudou homologovány žádné nové soutěžní vozy WRC. Navzdory tomu jsme se pokusili maximálně využít zbývající možnosti. Od našeho debutu před dvanácti měsíci jsme zdokonalili mnoho detailních aspektů soutěžního vozu Polo R WRC 2014. Všichni členové týmu se už nemohou dočkat, až uvidíme, jak si stojíme v porovnání se silnou konkurencí značek Citroën a Ford, jakož i s naším novým konkurentem Hyundai."

Přísná pravidla znamenají, že verze soutěžního vozu Polo R WRC pro rok 2014 je souhrnem detailních vylepšení realizovaných na vozu z roku 2013. Kromě nového designu byl soutěžní vůz WRC z Wolfsburgu zdokonalen také pod kapotou. Po minulé sezoně mohl tým využít deset tzv. žolíků, které mu umožnily pozměnit jednotlivé komponenty v porovnání se stavem v dříve předložených homologačních dokumentech. Prioritou inženýrů bylo, kromě optimalizace komponentů podvozku a nových variant vyladění poháněcího ústrojí, zvýšení stability vozu. Volkswagen použil jednoho žolíka k instalaci nové verze softwaru pro palubní elektronický systém.

Kromě skvělého výkonu byla v roce 2013 hlavní výhodou spolehlivost vozu Polo R WRC. Ve 13 soutěžích mistrovství světa - ve třech se dvěma vozy a v deseti se třemi vozy - se tovární tým nemusel potýkat s žádnou poruchou motoru. Došlo pouze k jedné technické závadě: uvolnění konektoru v elektronickém systému.

Zpět nahoru