17 prosinec 2013

Porsche Česká republika slaví rekordní podíl na trhu

Porsche Česká Republika

2013-12-17 

Porsche Česká republika, importér automobilů koncernových značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, přepisuje v letošním roce prodejní rekordy za své více než dvacetileté působení na českém trhu. K tomuto úspěchu přispěly především značky Volkswagen a SEAT, které se drží v Top 10 na českém trhu a jejichž nebývalá modelová ofenzíva oslovuje současné i nové zákazníky.

"Do konce roku zbývají jen dva týdny, ale již dnes je jisté, že Porsche Česká republika uzavře rok 2013 s nejvyšším tržním podílem všech dob. Za tento skvělý výsledek musím poděkovat v první řadě našim věrným zákazníkům, kteří oceňují mimořádné kvality našich vozů a skvěle přijali všechny naše letošní novinky a samozřejmě také našim motivovaným zaměstnancům a prodejcům, bez jejichž práce by byl takový úspěch na klesajícím trhu nemyslitelný," říká Mag. Josef Roider, generální ředitel společnosti Porsche Česká republika.

Během posledního desetiletí vzrostl celkový podíl značek Volkswagen, Audi a SEAT v kategorii M1 z 8,5 % v roce 2003 na letošních 13,9 % v období od ledna do konce listopadu, což je nový rekord. Historicky nejlepšího výsledku dosáhla rovněž samostatná značka Volkswagen, jejíž podíl na českém trhu vzrostl za prvních jedenáct měsíců letošního roku na 9,1 %, zatímco před deseti lety to bylo jen 5,1 %.

Značka SEAT, která stejně jako Volkswagen patří mezi desítku nejprodávanějších značek na českém trhu, si na své konto zapsala s tržním podílem 2,8 % nejlepší výsledek od roku 1998. Silné postavení na českém trhu si udržuje rovněž značka Audi, jejíž podíl na trhu ve výši 2,0 % je v porovnání s rokem 2003 téměř dvojnásobný.

U značky Volkswagen byl letošní rok ve znamení sedmé generace Golfu, která má na svém kontě záviděníhodnou sbírku prestižních nezávislých ocenění včetně vítězství v anketách o světové, evropské a české "Auto roku 2013". Není tedy divu, že se Golf stal s 4517 nově registrovanými vozy jasným bestsellerem. Mezi čtveřici nejprodávanějších vozů Volkswagen na českém trhu patří také Passat (2155 vozů), Polo (1768 vozů) a Tiguan (1554 vozů).

Skokanem roku je SEAT, který se během jedenácti měsíců letošního roku vyšvihl ze 17. na 10. místo v pořadí nejprodávanějších značek na českém trhu, když počet registrací vzrostl z 1660 na 4164 vozů. Na tomto úspěchu má největší podíl dlouhodobě velmi populární Ibiza (1882 vozů) společně s třetí generací modelové řady Leon (1565 vozů), která se prodává již ve třech karosářských verzích. Dobře přijato bylo i nové Toledo (354 vozů).

Také značka Volkswagen Užitkové vozy potvrzuje s pětinovým podílem svoji dlouhodobou pozici lídra českého trhu užitkových vozů, přičemž modely Caddy a Transporter jsou ve svých segmentech bestsellery. Největší letošní novinkou a zároveň nejprodávanějším modelem Audi na českém trhu se stala modelová řada A3 (660 vozů od ledna do listopadu 2013). Na druhém místě ji následuje Audi A6 (506 vozů) a velké popularitě se tradičně těší také atraktivní SUV Audi Q3 (371 vozů), Audi Q5 (295 vozů) a Audi Q7 (246 vozů).

K úspěchům značek nových vozů se přidal i program ojetých vozů Das WeltAuto. Das WeltAuto je největší celosvětová síť ojetých vozů značek Volkswagen, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy. Značka Das WeltAuto neustále vylepšuje služby zákazníkům a tento program nabízí již 46 prodejců v České republice.

Zpět nahoru