11 květen 2015

Volkswagen byl vyznamenán jako „nejinovativnější automobilový koncern uplynulého desetiletí“

Nejinovativnější automobilový koncern uplynulého desetiletí

2015-05-06

Koncem dubna byla podesáté udělována renomovaná ocenění AutomotiveINNOVATIONS Award za vynikající inovace v automobilovém průmyslu. Mezi nejvíce oceňované výrobce se zařadil koncern Volkswagen, který byl vyhlášen "Nejinovativnějším automobilovým koncernem roku 2015" a zároveň obdržel speciální ocenění "Nejinovativnější automobilový koncern uplynulého desetiletí". Vývojářům koncernu Volkswagen patřila první místa také v kategoriích "Propojené vozidlo", "Automobilové koncepty", "Konvenční pohony" a "Bezpečnostní systémy". Ocenění AutomotiveINNOVATIONS Award jsou každoročně udělována organizací CAM (Center of Automotive Management) ve spolupráci s auditorskou a poradenskou společností PwC.

Koncern Volkswagen vyniká vysokou úrovní technických kompetencí a širokým portfoliem inovativních značek. Potvrzuje to aktuální studie CAM, podle níž je koncern se sídlem ve Wolfsburgu i v letošním roce nejinovativnějším automobilovým koncernem na světě. Kromě toho byla oceněna vysoká inovační síla koncernu Volkswagen v uplynulém desetiletí. Organizace CAM a PwC zdůvodnily svá rozhodnutí následovně: "Koncern Volkswagen uvedl v uplynulých deseti letech na trh 1251 jednotlivých inovací - z toho 212 světových novinek. Mezi ně patří například futuristický XL11, Bugatti Veyron2 jako nejvýkonnější a nejrychlejší sériově vyráběný vůz, světlomety Audi Matrix LED nebo první velkosériově vyráběná sedmistupňová dvouspojková převodovka se suchými spojkami."

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj AUDI AG a koordinaci vývoje všech značek koncernu Volkswagen, u příležitosti předávání ocenění uvedl: "Toto ocenění sdílím s 600 000 zaměstnanci všech dvanácti značek koncernu Volkswagen v Německu a po celém světě. Oni jsou tvůrci budoucí mobility - koncern Volkswagen udává tón v oblasti automobilových inovací díky jejich vysoké úrovni technických znalostí, velké kreativitě a nejvyšší kvalitě."

Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva zodpovědný za vývoj značky Volkswagen a vedoucí koncernového vývoje agregátů, řekl: "Klíčem k úspěchu je inovační síla společnosti. Vedoucí postavení v oblasti technického vývoje budeme dále posilovat a i v budoucnosti budeme na technické výzvy odpovídat trvale udržitelnými produkty."

Koncern Volkswagen si zajistil ocenění pro nejlepšího výrobce v kategorii "Konvenční pohony". Studie ocenila mj. vysoký podíl inovací v konstrukci motorů včetně systémů start-stop a rekuperace kinetické energie, které umožňují průměrné snížení spotřeby paliva o 14 procent. Široká nabídka úsporných motorů je navíc v rámci koncernu rychle využívána různými značkami.

Koncern Volkswagen potvrdil průkopnickou roli rovněž v kategorii "Bezpečnostní systémy" - díky četným asistenčním a bezpečnostním systémům. Mnoho inovací slaví premiéru v novém Audi Q7. Mezi ně patří např. "asistent uhýbacího manévru", "asistent nočního vidění" (s rozpoznáváním osob a zvířat) nebo "asistent pro průjezd křižovatkou" (chrání řidiče před kolizí s protijedoucími vozidly při odbočování vlevo a pomalé jízdě). Kromě toho byly vyzdviženy inovace v aktuálním modelu Passat, mezi něž patří první asistent pro nouzové situace "Emergency Assist" na světě a nový "Trailer Assist", který usnadňuje manévrování s přívěsem.

Studie CAM dokládá, že koncern Volkswagen představil s velkým odstupem největší počet inovací také v kategorii "Propojené vozidlo". Trend vývoje v této oblasti směřuje k novým konceptům ovládání a zobrazování, jejichž reprezentantem je například digitální panel přístrojů "Virtual Cockpit" v Audi TT. Pozitivně byl hodnocen také koncept ovládání ve studii Volkswagen Golf R Touch, která nahrazuje běžné ovládání několika dotykovými displeji.

Studie pozitivně hodnotila také vývoj v oblasti "Automobilové koncepty/karoserie". U aktuálního modelu Passat byla snížena hmotnost až o 85 kilogramů použitím slitin lehkých kovů v konstrukci karoserie a podvozku. V Audi Q7 přinesla aplikace vysokopevnostních ocelí a hliníku snížení hmotnosti dokonce až o 325 kg. Kromě toho byla oceněna studie Audi TT Sportback - kombinace sportovního vozu a "čtyřdveřového kupé" - v kategorii automobilových konceptů.

CAM (Center of Automotive Management) se sídlem v Bergisch-Gladbachu je nezávislým institutem pro empirický výzkum v oblastech automobilového průmyslu a mobility a ve spolupráci se společností PwC (PricewaterhouseCoopers) uskutečňuje každoročně rozsáhlé studie. Letošní analýza se týkala 18 globálních automobilových koncernů s 53 značkami. CAM již deset let vyhodnocuje budoucí trendy a inovační profily globálních automobilových koncernů v různých oblastech na základě technických novinek v konstrukci automobilů.

Zpět nahoru