08 září 2013

Elektrizující momenty: Expozice značky Volkswagen na IAA 2013

Volkswagen

Značka Volkswagen se představí na 65. mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobilausstellung), který se koná ve dnech od 12. do 22. září 2013 ve Frankfurtu nad Mohanem, pozoruhodnou expozicí na ploše téměř 9000 m2 v hale 3.0. Hlavními událostmi budou světové premiéry modelů e-Golf, Golf R a jednoho dalšího modelu. V popředí prezentace budou kromě "Think Blue." témata 4Motion (pohon všech kol) a WRC (World Rallye Championship).

  • 53 vozidel na výstavní ploše 8893 m2
  • e-Golf, nový Golf R a další světové premiéry
  • Stěžejní témata: e-mobilita, 4Motion, WRC

Celá výstavní expozice se nese především v duchu hesla "Electrifying". Nejde přitom jen o téma elektrické mobility, které bude ve Frankfurtu reprezentováno mimo jiné modely e-Golf, e-up! a XL1, jakož i četnými exponáty a filmovými projekcemi. Také v architektuře stánku, filmech, efektech a propagačních předmětech se odráží téma "elektrizace" s cílem emocionálně zapůsobit na návštěvníka - kromě elektrické mobility patří do této oblasti také propojení mezi automobilem, člověkem a technikou, oblast konektivity nebo postoj značky Volkswagen k dalším slibným alternativním pohonům kromě elektrické mobility.

Architektonickým centrem expozice, která je opět uspořádána v "cloudovém designu", je hlavní jeviště se stěnou z diod LED o ploše 61 metrů čtverečních. Odtud vede tzv. chodník "Think Blue." kolem modelů Volkswagen, které jsou mimořádně úsporné díky svým hospodárným nebo alternativním pohonům. "Inovační stěna" zprostředkovává návštěvníkům cenné informace z oblastí trvalé udržitelnosti, techniky a inovací.

Kromě vystoupení různých DJ ve velmi atraktivně navržené odpočinkové zóně překvapí Volkswagen letos také jedním skutečně výjimečným číslem: holandská inovační designérka Anouk Wipprecht navrhla exkluzivně pro expozici Volkswagenu módní kolekci Fashion Tech, která je jedinečná nejen svým stylem, ale zejména schopností technické interakce s návštěvníky a okolím.

Při výstavbě stánku bude spotřebováno mimo jiné 150 tun oceli. Volkswagen stanovuje měřítka svou expozicí na IAA i v roce 2013 dobou výstavby přesahující 24 dní, jedenáctiměsíčním plánovacím obdobím a více než 2300 svítidly, jejichž napájení zajišťuje přibližně 90 kilometrů kabelů.

Data a fakta k expozici značky Volkswagen na IAA 2013:

Umístění: Výstaviště Frankfurt, hala 3.0
Plocha: 8893 m2
Délka a šířka stánku: 114,50 × 78,00 m
Zahájení výstavby: 14.8.2013
Doba výstavby: 24 dní
Obestavěný prostor: 15 500 m3
Zastavěná plocha: 3397,5 m2 (jednopodlažní a dvoupodlažní)
Výška fasády: až 7,50 m, potažená cca 2900 m2 tkaniny
Skleněná podlaha: cca 6000 m2
Koberec: 2125 m2
Celkový počet svítidel: cca 2350 s celkovým výkonem 1,7 MW a délkou kabelů cca 90 km
Plocha s diodami LED: více než 140 m2, z toho 61 m2 na jevišti
Počet vozidel: 53
Počet hostesek: cca 140 osob
Doba plánování: 11 měsíců
Počet architektů/designérů: 18
Architektonické pozoruhodnosti: cloudová fasáda, inovační stěna, jeviště

Zpět nahoru