03 listopad 2016

Údržba vozidel v autorizovaných servisech Volkswagen se zákazníkům vyplácí

Autorizovaný servis Volkswagen

Testy potvrdily, že se vyplatí jezdit do autorizovaných servisů Volkswagen

Výsledky dlouhodobých testů kvality servisů, realizované nezávislou společností DEKRA, opakovaně potvrzují, že služby autorizovaných servisů jsou v porovnání s nezávislými servisy v celkovém souhrnu výhodnější. Vyplývá to i z nejnovějšího testu čtyř náhodně vybraných autorizovaných servisů Volkswagen a čtyř nezávislých servisů.

Společnost DEKRA podrobila z iniciativy importéra vozů značky Volkswagen důkladnému testu síť autorizovaných servisů této značky a jejich výkony a služby porovnala s nezávislými servisy. Z porovnání společnosti DEKRA vyplývá, že neautorizované servisy nabízejí sice nižší cenu, zákazník se však musí spokojit s mnohem nižší úrovní všech služeb.

Péče o zákazníky v neautorizovaných servisech přitom velmi často neodpovídá základním požadavkům a mnohdy ani právním předpisům v České republice. Odborníci společnosti DEKRA upozorňují i na skutečnost, že s údržbou vozidla, která je v rozporu se servisním plánem a doporučenými postupy výrobce, je spojeno značné riziko poškození vozidla nebo dokonce ohrožení zdraví zákazníka.

Autorizované servisy Volkswagen v testech společnosti DEKRA dosáhly v porovnání s neautorizovanými servisy diametrálně lepších výsledků jak v oblasti techniky, tak i v oblasti péče o zákazníka. I po přihlédnutí k vyšší cenové hladině - v průměru o cca 30 % - se tak služby autorizovaných servisů zákazníkům v konečném součtu vyplatí.

To je zcela odlišný závěr od všeobecně rozšířeného názoru, že autorizované servisy jsou drahé, zatímco nezávislé servisy poskytnou stejnou službu za mnohem méně peněz. Provedené testy však s železnou pravidelností potvrzují pravý opak. I pro majitele starších vozů, na které se již nevztahuje záruka výrobce, jsou tak služby autorizovaných servisů výhodnější.

V celkovém srovnání dosáhly autorizované servisy Volkswagen průměrného hodnocení v oblasti techniky 100%, zatímco neautorizované servisy pouhých 22,5%. V oblasti nutných, dodatečných servisních prací činil poměr 100:43,75 % ve prospěch autorizovaných servisů Volkswagen. Dokonce i v oblasti chování k zákazníkovi bylo vítězství servisní sítě Volkswagen jednoznačné (90,93:48,33 %).

Společnost DEKRA hodnotila z pohledu zákazníka kvalitu práce náhodně vybraných servisů ve stejném regionu, aby bylo možné porovnávat cenovou hladinu. Vybraným servisům byla zadána zakázka na pravidelnou servisní prohlídku vozidla Volkswagen, u něhož byly nasimulované závady. Hodnocení byla podrobena nejen kvalita servisní práce, ale i profesionalita jednání se zákazníkem a v neposlední řadě také požadovaná cena.

Zpět nahoru